۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۷۶۳۹۱
حجت الاسلام ذوالنور:

قوانین امر به معروف در کشور اجرا نمی شود| ضرورت استفاده از ظرفیت های کشور برای مقابله با ناهنجاری ها

نماینده مجلس با تأکید بر اجرای قانون امر به معروف گفت: ممکن است برخی از قوانین نیازمند اصلاح باشد اما مشکل اصلی آن است که قوانین تصویب شده موجود به طور کامل و صحیح در کشور اجرا نمی‌شود.
ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ امروز در همایش فلسفه قیام سید‌الشهداء(ع) که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با قرائت آیه «یا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ»، بیان داشت: خداوند متعال در آیه 17 سوره مبارکه لقمان بر انجام این فرایض مهم تأکید کرده است.

 حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که از مفهوم آیه مذکور مشخص می‌شود که مسأله امر به معروف و نهی از منکر به مرحله لسانی محدود نمی‌شود، ابراز داشت: گرچه بحث برخورد با متخلفان بر عهده دستگاه و سیستم است، اما گاهی اوقات رفتار طرف مقابل به گونه‌ای است که برخوردی را بر ما تحمیل می‌کند.

وی با تأکید بر این که برای حفظ دین باید هزینه داد، اظهار داشت: متأسفانه آنگونه که باید نتوانسته‌ایم مراحل ابتدایی امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم، از این رو امروز به ناچار به مرحله برخورد شدیدتر با متخلفان رسیده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر چند که آمران به معروف و ناهیان از منکر برای حفظ دین هزینه پرداخته و برای رضایت پروردگار متعال تلاش می‌کنند اما باید توجه داشت که مسؤولان نیز وظایفی دارند.

وی افزود: مسؤولین باید تدابیری بیاندیشند که چنانچه میان آمران به معروف و شخص خاطی درگیری ایجاد شد و کار به محکمه رسید، آمران به معروف از سیستم ضربه نخورند و کسی که مرتکب معصیت شده است پیروز محکمه نشود.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بی‌تردید ما با تمام توان در مجلس آماده‌ایم تا در راستای اجرای صحیح قوانین امر به معروف و نهی از منکر در صورت نیاز به اصلاح قوانین یا افزودن الحاقیه‌ای بر آن، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای قوانین، گفت: ممکن است برخی از قوانین نیازمند اصلاح باشد اما مشکل اصلی آن است که قوانین تصویب شده موجود به طور کامل و صحیح در کشور اجرا نمی‌شود.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: اگر همان قوانینی که مجلس نهم و کمیسیون فرهنگی زحمت تهیه آن را کشیده‌اند انجام شود، شاهد تحول عظیمی در کشور خواهیم بود. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی امکانات بسیار زیادی در اختیار دارد. امروزه بسیج تا سلول‌های دور افتاده جامعه شبکه دارد و می‌تواند ما را در این راه یاری دهد.

وی عنوان کرد: بسیاری از جوانان طلبه و دانشجو آماده‌اند تا در این راه به مسؤولان کمک کنند. حال که ستاد امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمده است، باید با اقدامات عملی و جدی از تمام ظرفیت‌های این تشکل بهره‌گیری کرد.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما نمی‌توانیم همه مشکلات کشور را برطرف کنیم، حداقل‌ترین کار در اجرای قوانین امر به معروف و نهی از منکر این است که در شهر مقدس قم حرکتی جدی، جهادی،‌ فراگیر و تأثیر‌گذار آغاز شود./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات